La chasse / The Strip

The Strip

CR 806. Year 1986

La Chasse Jochen Gerz Cr 806 Web

Einmal alle Jahre oder einmal in einem Leben oder einmal soweit die Erinnerung reicht, sei es vorgekommen. Wir nennen es, "la chasse", auch wenn der Name frei erfunden ist. "Ich ziehe mich aus und lege alles (was ich glaube und vertrete) in ein Feuer. Ich verbrenne meine Kleider", so stand es auf dem Parlament, aber auch auf jedem öffentlichen Pissoir.

Categories

Edition

Collage of colour photographs and text (silkscreen) on cardboard, green passe-partout, 39 unique copies, each 50 x 40 cm

München: Kunstraum München, 1986
Number of unique copies: 39 + 1 e. a., titled, dated and signed verso

See the installation of the same title (88).

Exhibitions

München 1986. Düsseldorf 1991. Hannover 1992. Karlsruhe 1993

Bibliography

I: München 1992, p. 7

Access general bibliography

Note

English and French text: see the installation of the same title (88)

My name is Jochen Gerz